Zuzana Majerová, předsedkyně Trikolory, zkritizovala pro neČT24 postoj ministerstva školství o výuce témat spojených s netradiční genderovou identitou. Podle úřadu nesouhlas rodičů s tématem LGBT není důvodem pro udělení dětem výjimky z výuky. Prohlášení přišlo po rezonančním případu na Olomoucku.
Podle ministerstva školy se ve výuce řídí Rámcovým vzdělávacím programem. Proto se problematika LGBT bude řešit například v hodinách občanské výchovy věnovaných toleranci a postoji k menšinám. Jak tento postoj ministerstva vnímáte? Jedná se tedy o povinnost škol tato téma probírat?
Zuzana Majerová: Je to bohapustá lež. Ve stávajících rámcových vzdělávacích programech dosud není výuka LGBTQ+ explicitně ukotvena, a je tedy čistě na jednotlivých školách, zda toto téma zahrnou do svého Školního vzdělávacího programu, který je pak pro ně závazný! A navíc, za výchovu dětí jsou naštěstí stále zodpovědní rodiče, nikoli stát, cituji paragraf 858: „Rodičovská odpovědnost zahrnuje povinnosti a práva rodičů, která spočívají v péči o dítě, zahrnující zejména péči o jeho zdraví, jeho tělesný, citový, rozumový a mravní vývoj, v ochraně dítěte, v udržování osobního styku s dítětem, v zajišťování jeho výchovy a vzdělání, v určení místa jeho bydliště, v jeho zastupování a spravování jeho jmění; vzniká narozením dítěte a zaniká, jakmile dítě nabude plné svéprávnosti. Trvání a rozsah rodičovské odpovědnosti může změnit jen soud.“
Přesně takhle se rodí totalita. Partička vyvolených si usmyslí, že právě oni a jen a jen oni zastávají ten nejsprávnější pohled na svět a všichni ostatní jsou povinni se tomu přizpůsobit. A kdo je pro takové vymývání mozků nejvhodnějším a nejtvárnějším objektem? No, samozřejmě, že děti. A je úplně jedno, zdali ona partička vyvolených chce zrovna do dětských hlaviček implementovat ideologii nacistickou, komunistickou, nacionalistickou, klimatickou či genderovou.
Ministerstvo také argumentuje, že se řada těchto vyučovaných témat dotýká filozofických či náboženských i světonázorových hodnot. Komu bude podobné „hodnotové vnucování“ tolerance prospěšné?
Škola má naučit děti myslet, ne co si mají myslet. „Hodnotové vnucování“ čehokoli je zločin, zvláště pak pokud se jedná o rádoby moderní progresivistické ideologie. Předčasné vnucování sexuální problematiky, nemluvě o genderismu, může být obzvláště nebezpečné, neboť u psychicky labilnějších dětí a mladistvých, kteří procházejí obdobím puberty a tzv. „vymezení se, hledání se”, může hrozit trvalé celoživotní poškození. Koneckonců to dokládají četné žaloby v zahraničí, kdy mladiství (bohužel až zpětně) litují nevratných změn pohlaví.
Ministr školství Bek podpořil začlenění do výuky dějin v emancipačních úsilí představitelů LGBT komunity o jejich práva. Od roku 2025 mají být součástí nových osnov, které připravuje ministerstvo ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem. Existuje podle Vás vědomostní a společenská potřeba tento trend začleňovat i do školství?
Samozřejmě, že neexistuje. Stát a tzv. „nezisková lobby“ se tu vlamuje do prostoru, který náleží především rodině. Bohužel, máte pravdu, zdaleka to nekončí, neboť dle nového návrhu ministra školství Beka tato tematika má být zahrnuta jako součást vzdělávacího procesu. Změna může nastat pouze po nástupu nové vlády a jiného ministra školství. Osobně bych tenhle ideologický zločin okamžitě shodila ze stolu. Ale to by měl udělat každý soudný ministr školství. Je jen na nás, na rodičích a učitelích, co připustíme. Nesmíme to nechat být!